سفارش تبلیغ
صبا ویژن
داوود در دعاهای خود می گفت : «بارالها !من دوستی تو و دوستی آن که دوستت دارد و کرداری که مرا به دوستی ات می رساند، از تو درخواست می کنم . بارالها !دوستی ات را نزدم محبوب تر از خودم، خانواده ام و آب خُنکْ قرار ده» . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
زمینیان آسمانی
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» علل و عوامل شکل گیری فتنه

تاریخ گویای اینست که موقعیت فتنه و زبانه کشیدن شعله های آشوب ، از انسانهای فاقد تحلیل و کم بصیرت تلفات بیشتری می گیرد و آنها را در شرایط رفتارهای هیجانی ،به بحرانهای فکری ورفتاری گوناگونی دچار می کند.

تاریخ  اسلام گویای این مدعاست که مقوله فتنه انگیزی و تفرقه افکنی مساله ایست که از صدر اسلام تا کنون جوامع اسلامی را دچار فراز و نشیب تمدنی و تاریخی نموده است. این فتنه ها یکی از ضرورتهای محرک تاریخ به سمت پیشرفتهاست که در جریان پیدایش فتنه ها بسیاری از آرمانهای انسانی که در گذشت زمان به فراموشی سپرده شده به فریادی اعتراض آمیز تبدیل می شود و موجب تحریک احساس حق جویی و حق طلبی انسانها در مقابل باطل می شود.

...................

ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » عامری نسب ( یکشنبه 89/12/29 :: ساعت 7:23 عصر )


»» خواص با بصیرت 2

................


9- حدادعادل، ادیب سیاستمدار
غلامعلی حداد عادل از جمله خواصی بود که در روزهای اول بعد انتخابات با موضع گیری های شفافش در جهت روشن کردن فضای غبارآلود سعی و تلاش فراوانی کرد و صحبت هایش با استقبال بسیاری رو به رو شد به گونه ای که بنا به درخواست مردم بارها از صدا و سیما پخش شد.
حداد عادل با بیان تناقضات موسوی در موضع گیریهایش او را مورد سئوال قرار می داد: « ما شما را به عنوان نخست‌وزیر دوران دفاع مقدس و نخست‌وزیر حضرت امام و اینکه شما را فرزند انقلاب می‌دانیم، دوست داریم و رهبر انقلاب هم شما را عضو خانواده انقلاب می‌داند اما از شما سوال می‌کنم وقتی هنوز انتخابات تمام نشده و در صندوق رای باز نشده شما از کجا مطمئن بودید که اکثریت آرا را به دست آورده و اعلام پیروزی کردید،این درست نیست که قبل از برگزاری انتخابات نزدیکان شما اعلام کند که اگر آقای احمدی‌نژاد پیروز شد یقینا تقلب صورت گرفته است.»
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با استناد به نظرسنجی ها هم ادعای موسوی را رد می کرد :« ما این نظرسنجی‌ها را که توسط چندین دستگاه مختلف صورت می‌گرفت بررسی کردیم و دیدیم که در هیچکدام از این نظرسنجی‌ها که مربوط به کل کشور بود آقای میرحسین از آقای احمدی‌نژاد جلوتر نبود،البته این موضوع که رای آقای احمدی‌نژاد از آقای موسوی بیشتر است احتیاج به نظرسنجی هم نداشت چرا که دولت آقای احمدی‌نژاد ظرف 4 سال به حداقل 60 سفر استانی به مناطق مختلف کشور داشته است. و این طبیعی است که مردم این شهرها رای بیشتری به ایشان بدهند.»


..............

ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » عامری نسب ( یکشنبه 89/12/29 :: ساعت 6:55 عصر )


»» خواص با بصیرت 1

 

 در فتنه ها و در زمانی که راه از چاه قابل تشخیص نیست و در زمانی که دشمن با آمیختن حق و باطل با هم، نقابی از حق بر چهره می زند و مردم را به شک و تردید می اندازد در تصمیم گیری، چشم ها همه به سمت افرادی دوخته می شود که در جامعه به نوعی مرجعیت دارند بر افکار مردم؛ حرکات و سخن گفتن و نگفتن های آن هاست که بر روند تحولات جامعه اثر گذار می شود. تعبیری که برای این دسته از افراد می شود خواص است و نخبگان! موضع گیری خواص در فتنه ها به این سبب دارای اهمیت است که مستقیما بر جهت گیری گروه هایی که تحت نفوذ اوست اثر گذارند.

همین حساسیت جایگاه است که چون به تاریخ صدر اسلام نگریسته می شود بعضی از خواص محکوم می شوند و بعضی قابل احترام. بی بصیرتی خواصی چون طلحه و زبیر آنها را به سقوط کشاند و بصیرت و روشنگری های عمار و ابوذر و مقداد و سلمان و ... آنها را عزیز. نکته ظریف آنکه همانگونه که رهبر انقلاب هم فرمودند این صحابه در تاریخ نه به واسطه نمازها و عباداتشان به نیکی یاد شده اند که به خاطر موضع گیری های سیاسی به موقع و به حقشان بوده است که اینچنین مقامی یافته اند.

...............

ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » عامری نسب ( یکشنبه 89/12/29 :: ساعت 6:49 عصر )


»» فدایی علی اکبر

وقتی خواستم از کنارش بگذرم گفت جوون الهی عاقبت بخیر شی ننه این شیرینی رو بین مردم پخش کن  خودتم بر دار بگو برا فرج آقا دعا کنن جعبه رو گرفتم ده دوازده تا شیرینی نارگیلی بیشتر نمونده بود خودم یکی خوردم و شروع کردم به گردوندن بین مردم به چشم بر هم زدنی فقط جعبه خالی تو دستم موند برگشتم گفتم مادر همه رو خیرات کردم .پیرزن سرش رو بر گردوند و یه کم اخم کرد و سفت و محکم گفت ننه من خیراتی ندادم اینا که اینجا خوابیدن خیراتی نمی خوان خیراتی مال مرده هاست نکنه فکر می کنی اینا مرده اند مونده بودم چی بگم. دوباره ادامه داد. جوون اونایی که بایست براشون خیرات داد مرده هان اینا که اینجا خوابیدن از ما بیدارترن مائیم که باید برامون خیرات بدن اینا که سرتاپا خودشون خیراتند.  تو دلم بش آفرین گفتم.نشستم کنارش. نوک انگشتامو گذاشتم روی سنگ قبر و آروم شروع کردم به خوندن فاتحه زیر چشمی هواشو داشتم یه نیگاش به من بود و یه نیگاش به سنگ قبر یهو یه قطره اشک از کنار چشمهای کم فروغش غل خورد و افتار رو چادر مشکی رنگ و رو رفته اش. انگار تو دلم طوفان به پا شد. یه کم دقیق تر به سنگ قبر نگاه کردم شهیدش 17 سال بیشتر سن نداشت. گفتم مادر از خدا چی می خواهی؟کمی سرشو تکون داد و همون جوری که به سنگ قبر فرزندش نگاه می کرد گفت:حیف که همین یه محمد رو بیشتر نداشتم اگه بازم پسر داشتم همشونو در راه مملکت فدا می کردم بچه من فدای یه موی سر علی اکبر  آقا امام حسین حالام از خدا می خوام که چشمام به جمال آقا امام زمان روشن بشه همین دیگه هیچی نمی خوام. یه لحظه هوای دلم ابری شد و اشک یه دوری توی چشمام زد و دلمو لو داد. نذاشتم مادر شهید اشکامو ببینه رو زمین زانو زدم وکنج چادر خاکی شو که رو زمین افتاده بود بوسیدم گفتم مادر دعام کن که به دعای امثال شما سخت محتاجم............................



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » عامری نسب ( شنبه 89/12/28 :: ساعت 4:57 عصر )

»» راههای مقابله با جنگ نرم از منظر مقام عظمای ولایت

 

 

الف- آشنایی با تکنیک های جنگ روانی و رسانه ای

پایه جنگ روانی «جهل» مردم است و فردی که آشنایی مختصری با این تکنیک ها داشته باشد مغلوب این جنگ نخواهد شد.

 

ب- تشکیل اتاق های فکر برای اتخاذ بهترین راه مقابله

این که چه کار باید بکنید،چه جوری باید عمل کنید،چه جوری باید تبیین کنید،اینها چیزهایی نیست که من بیایم فهرست کنم...          خود شماها باید در مجامع اصلی تان،در اتاق های فکرتان بنشینید و راهکارها را پیدا کنید.

(04/06/1388- دیدار با دانشجویان)

ج- امید دادن به نسل جوان

به اینها (جوانان) قدرت تحلیل بدهید به اینها توان کار و نشاط کار بدهید. چه جور ؟ با امید دادن، امید بخشیدن به فضای کلاس.

(08/06/1388- دیدار با اساتید دانشگاه)

عزیزان من شرط اصلی فعالیت درست شما در این جبهه جنگ نرم، یکی اش نگاه خوش بینانه و امید وارانه است...

اگر نگاه نومیدانه شد، نگاه بدبینانه شد، نگاه چه فایده ای شد...

مطلقا دیگر حرکتی وجود نخواهد داشت، همانی است که دشمن می خواهد.

(04/06/1388- دیدار با دانشجویان)

 

د- تبیین حقایق به عموم مردم توسط نخبگان

یکی از کارهای نخبگان و خواص، تبیین است. حقایق را بدون تعصب روشن کنند. جناح و اینها را باید کنار گذاشت. باید حقیقت را فهمید. در جنگ صفین یکی از کارهای مهم جناب «عمار یاسر» تبیین حقیقت بود.

(05/05/1385- دیدار با اعضای دفتر)



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » عامری نسب ( چهارشنبه 89/12/4 :: ساعت 8:13 صبح )

   1   2      >
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

جرعه نوش زمزم ولا.....
علی بی فاطمه .........
تشنه لبان رمضان..........
یلدایی غریب
برای شهدای مظلوم مدافع حرم .......
برای تو که گلویت بوسه گاه پیامبر بود............
قیامت بود عاشورا.............
نعمت فهم حسین (ع) ..................
بدون شرح.... اما یک دنیا حرف..............
زمزمه ی دوست دوست ...........
تو واجب ترک شده ای .....
لغات و کنایات گویش قمی
وقف ، چرا و چگونه ؟ .........
برای شهید محمد حسین سراجی
ارباب آب ..........
[همه عناوین(421)][عناوین آرشیوشده]